Loa eta Laia, bigarren denboraldiaren aurkezpena

Estreinaldiaren eta lehen denboraldiaren esperientzia arrakastatsuaren ondoren, Loa eta Laia telesail musikal digitalak bere bigarren denboraldia aurkeztuko du, 10 atal izango dituena.

Lantaldea “pozik eta harro” egindako bidearekin

Bi pertsonaia digital protagonistek proiektuaren inguruan komunitate bat sortzea lortu dute, edukiei esker. Lehen denboraldiko emaitzak onak izan dira: 200.000 erreprodukzio baino gehiago izan dira YouTuben, eta erabiltzaile komunitate sendoa sortu dute proiektuaren inguruan.

Loa eta Laia 2. denboraldiaren aurkezpena

Proiektu honen ardatza musika eta pertsonaia animatuak dira, eta Loa eta Laia dira protagonistak. Euskal kultura transmititzearen helburuarekin batera, sortzaileek beste ardatz bat oso argi izan zuten hasieratik: genero-berdintasunaren alde lan egitea. Ohartuta marrazki bizidun gehienen protagonista nagusiak mutilak direla eta neskak protagonistak izatekotan oso rol estereotipatuak izaten dituztela, Loa eta Laia pertsonaiak neskak izatea erabaki zuten eta liderrak eta taldearen gidariak, gainera.

Lantaldea arloko profesionalez osatuta dago: Josu Bergaraz eta Paul Caballeroz gain, Ane Martínez Martínez eta Leire Aparicio Guerrero, abeslariek, eta David Sánchez Damián, egokitzapen eta ekoizpen musikalaren arduradunak hartzen dute parte.

Loa eta Laiak etxeko gazteentzat euskaraz garatutako eta gure errealitatetik hurbil dauden edukiak izateko beharrari erantzuten dio, eta kapitulu guztiak irizpide pedagogiko eta didaktikoekin lantzen dira. Horrela, asko bereziki erabilgarriak dira eguneroko ohiturak lantzeko.

Lehen denboraldiko emaitza bikainak

Loa eta Laia sarean bizi dira eta YouTubeko kanal baten bidez azaltzen dira euren abenturak. Lehenengo denboraldian Gau Beltza, Euskararen Eguna eta Gabonak ospatu zituzten, gure ingurune naturala nola zaindu ikasi zuten, eguneroko ohiturak hartu zituzten (komunera joaten ikasi, adibidez), gorputz adierazpena, koreografiak eta erritmoa landu zituzten…

Abentura horietan, animazioez gain, eduki osagarriak dituzte, hala nola fitxak eta beste baliabide batzuk; baita garapen digitalak ere, errealitate areagotuko iragazkiak, esaterako.

Lehen denboraldi honetan 200.000 erreprodukzio baino gehiago lortu ditu YouTuben, 4.000 ordu inguru.

Hilean kapitulu bat emanez, urria eta ekaina bitartean, proiektuaren inguruan erabiltzaile-komunitate bat osatuz joan da. Horrela, adibidez, Loa eta Laia ikastetxe batzuetako ikasleei laguntzen diete beren eskola-orduetan, eta egunerokoan parte hartzen dute. Irakasle askorentzat erreferentziazko proiektu bihurtu da.

Edukiak sare sozialen eta berehalako mezularitzako aplikazioen bidez partekatzen eta banatzen dira familien artean.

Izan ere, arrakasta horren zati bat bi faktore nagusik eragin dute: batetik, euskararen eta euskal kulturaren transmisioa, eta, bestetik, euskal familien beharrei erantzutea, eduki praktikoekin eta balioekin.

Horrela, Loa eta Laia beste mugarri bat da pantailetan eta ingurune digitalean euskarazko kalitatezko edukien kopurua handitzeko helburuan.

Eta, gainera, euskarazko eduki interesgarri horiek egunerokoan bizi dugun errealitatetik hurbil daude, freskoak, praktikoak, laburrak eta didaktikoak, familian ikusteko aproposak. Familia eta eskola-komunitate askok hartu dituzte dagoeneko abestietako batzuk, “Egun on” edo “Gabon”, esaterako, eguneroko ereserkiak. Eta beste batzuk eguneroko ohiturei erantzuten diete, “Kaka egingo dugu”, esaterako. Dena den, ez da ahaztu behar  bideoen bidez balioak lantzeko duen osagai handia, hala nola berdintasuna, elkartasuna edo iraunkortasuna, non txikienek ulertzen duten ingurumena edo animalien eskubideak errespetatzeko beharra, adibidez.

Arrakasta horren ondorioz, Loa eta Laiako arduradunek akordio bat itxi dute EITB taldearekin, eta lehen denboraldia streaming bidez emititzen ari da dagoeneko.

Kataluniatik ere interesa agertu dute proiektuan, eta ez da baztertzen beste hizkuntza batzuetara itzultzea eta ikus-entzunezko jaialdietan parte hartzea. Baina proiektuak euskaraz eta euskaragatik izaten jarraituko du.